Obecnie podstawą skutecznie prowadzonego kontaktu telefonicznego z klientem jest rozbudowana infolinia z systemem zapowiedzi głosowej. Dawniej funkcję tę pełniły recepcjonistki, dzisiaj zaczyna się od tego odchodzić. IVR daje więcej możliwości i jest znacznie tańszym rozwiązaniem niż zatrudnianie dodatkowej osoby na etacie. Co może zyskać Twoja firma, dzięki zapowiedziom IVR? Zachęcamy do lektury!
Czym są zapowiedzi IVR?
Zapowiedzi telefoniczne mogą sprawdzić się zarówno u firm małych, jak i dużych. Cały zabieg tworzenia zapowiedzi ma na celu:
- usprawnienie działań Biura Obsługi Klienta,
- zadbanie o wizerunek marki,
- zdobycie zaufania wśród klientów.
Wpływ dobrze stworzonej zapowiedzi może być kluczowy dla firmowej infolinii. Zapowiedzi telefoniczne IVR (Interactive Voice Response) to czynnik, który wpłynie również na postrzeganie firmy. Warto zauważyć, że w wielu przypadkach, gdy dzwonimy bezpośrednio do jakiejkolwiek firmy, która posiada zapowiedź telefoniczną, zwiększa się nasze zaufanie. Czujemy się zaopiekowani i dobrze poinformowani.
Zapowiedzi telefoniczne – realne oszczędności dla biznesu
Każda firma chce zatrudniać pracowników, którzy zajmują się tylko istotnymi obowiązkami. Stanowisko osoby do przekierowania rozmów stało się niepotrzebne ze względu na to, że zostało zastąpione przez IVR. Rozwój jest bardzo ważny, a ograniczenie kosztów związanych z opłacaniem pracowników na niepotrzebnych dla firmy stanowiskach może znacznie podreperować firmowy budżet.
IVR a pozytywny wizerunek firmy
Wizerunek firmy jest niezmiernie ważny. Ma on wpływ na takie aspekty jak:
- rozpoznawalność,
- zaufanie,
- liczba klientów.
Przede wszystkim IVR w Twojej infolinii pozwala na komunikację z klientami poza godzinami pracy osób, które zajmują się obsługą klienta. Dodatkowo zapowiedzi pozwalają na automatyczne przedstawienie zgody na nagrywanie i samo rejestrowanie rozmowy. Warto zauważyć, że pozytywny wizerunek firmy zwiększa się dzięki IVR. Dlaczego? W ten sposób podkreślamy nasze profesjonalne podejście i szacunek do czasu klienta.
Zapowiedzi telefoniczne mogą odmienić postrzeganie Twojej firmy
Warto zainwestować w IVR ze względu na fakt, że cały zabieg może przyciągnąć nowych klientów, którzy skorzystają z Twoich usług. Dodatkowo za pomocą IVR możesz zamieścić na swojej infolinii:
- komunikat powitalny,
- informacje o promocjach,
- informacje o awariach,
- informacje o godzinach pracy
Załóż swoją firmową infolinię i ciesz się zyskami!